Hier vindt u veelgestelde vragen over MijnRGS. Staat uw vraag er niet bij? Bel of mail met de helpdesk:
088 - 440 43 90 (maandag t/m vrijdag 8.00 - 17.00 uur) of mail naar mijnrgs@fed.knmg.nl.
Zie ook de MijnRGS-handleidingen.
Ja, aan het uploaden van bestanden zijn de volgende eisen verbonden:
Als u problemen ondervindt met het uploaden van bestanden, neem dan contact op met onze helpdesk: 088 - 440 43 90 (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur) of mijnrgs@fed.knmg.nl.
Als u de betaling met iDEAL wilt voldoen, dient u de betaalwijze iDEAL te selecteren. Hierna wordt u doorverwezen naar de iDEAL betalingspagina. Als u te lang wacht met betalen, kan het zijn dat de DigiD-sessie van MijnRGS verlopen is. Let daarom goed op dat u meteen de betaling voldoet zodra u op de iDEAL-pagina terecht komt.
Minder papierwerk, een snellere afhandeling van uw verzoeken en inzicht in de procedure. Dat is wat de Registratiecommissie Geneeskundig Specialisten (RGS) u biedt met MijnRGS. Dit betekent dat u vanaf nu verzoeken en voortgangsberichten per e-mail ontvangt en niet meer per brief. Al uw (her)registratie- en eventuele andere zaken die u via de RGS regelt, verlopen vanaf dan alleen nog digitaal.
MijnRGS is gekoppeld met de Basisregistratie Personen (BRP) en het BIG-register.
DigiD
Om met Mijn RGS te kunnen werken hebt u een DigiD nodig. Mocht u nog geen DigiD hebben, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl.
Met uw DigiD kunt u direct inloggen in MijnRGS, u hoeft dus niet eerst een account aan te maken. De eerste keer dat u inlogt in MijnRGS wordt u gevraagd om uw BIG-nummer in te voeren, zodat we uw gegevens kunnen koppelen met het BIG-register.
RGS-inlog
Indien u geen DigiD kunt aanvragen (omdat u geen BSN heeft, bijvoorbeeld omdat u niet bent ingeschreven in een Nederlandse gemeente), dan kunt u een RGS-inlog aanvragen.
Waarschijnlijk heeft u uw aanvraag al ingediend en ligt deze ter beoordeling bij uw opleider. Mocht u nog wel iets willen wijzigen dan kunt u contact opnemen met de MijnRGS helpdesk, hier kunnen ze uw aanvraag weer open zetten voor bewerking. U kunt de helpdesk bereiken via 088 - 440 43 90 (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur) of mijnrgs@fed.knmg.nl.
De instelling moet door de RGS erkend zijn als instelling voor het te volgen opleidingsonderdeel. Als uw instelling erkend is, maar u kunt de instelling niet selecteren, neem dan contact op met de MijnRGS helpdesk via 088 - 440 43 90 (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur) of mijnrgs@fed.knmg.nl.
Per opleidingsjaar mogen de eerste twee weken van een onderbreking als opleiding worden meegeteld. Deze hoeven niet gecompenseerd te worden. U kunt hier aangeven of u deze compensatie van twee weken wilt toepassen en zo ja, voor welk opleidingsonderdeel.
Indien u de compensatie toepast, wordt dit automatisch doorgerekend. Wilt u de compensatie niet toepassen, dan hoeft u niets te doen.
Dat is afhankelijk van wanneer u uw aanvraag tot registratie indient.
U kunt uw aanvraag tot registratie al indienen voordat u klaar bent met de opleiding (vanaf 3 maanden vóór het einde van uw opleiding). In dat geval krijgt u de dag na voltooiing van uw opleiding bericht dat u bent geregistreerd in het specialistenregister.
Als u binnen één maand na voltooiing van de opleiding uw aanvraag indient, dan krijgt u binnen een werkweek bericht dat u bent geregistreerd in het specialistenregister.
Als u later dan een maand na voltooiing van de opleiding uw aanvraag indient, dan ontvangt u eerst een voorgenomen besluit.
De RGS streeft ernaar om MijnRGS steeds gebruiksvriendelijker te maken. We waarderen het als u contact met ons opneemt om feedback te geven. U kunt bellen met de helpdesk: 088 – 440 43 90, of mailen naar mijnrgs@fed.knmg.nl.