Het kan voorkomen dat een arts, een patiënt of een nabestaande niet tevreden is over het handelen van een SCEN-arts. In dat geval kan deze persoon de zaak voorleggen aan de Klachtencommissie SCEN. De klachtenregeling van SCEN is van toepassing op alle SCEN-artsen die als zodanig zijn geregistreerd.
Na ontvangst van een klacht kan de Klachtencommissie aanbieden om tussen de partijen te bemiddelen. Willen een of meer partijen dit niet, dan spreekt de Klachtencommissie met de verschillende partijen apart, en komt zij daarna tot een eindoordeel.
De Klachtencommissie SCEN wil met haar werkzaamheden bijdragen aan de bevordering en borging van de kwaliteit van het handelen van SCEN-artsen. Daarom deelt zij haar uitspraken (anoniem) met de SCEN-districten.
Heeft u een klacht?
Heeft u een klacht over het handelen van een SCEN-arts? Dan kunt u deze klacht via e-mail of schriftelijk indienen bij:
KNMG Klachtencommissie SCEN
Postbus 20051
3502 LB Utrecht